INGET NYÅRSLÖFTE

Nytt år och nyårslöftena haglar. 
Men jag har inte gett något nyårslöfte på flera år och tänker inte göra det heller! 

Däremot börjar jag det nya året med att vara arbetslös. 
Men jag ser nu möjligheten att gå tillbaka till gamla rutiner som träning tex.
Jag brukar träna regelbundet vilket både jag och min kropp mår bra av. 


Dock har jag jobbat mycket så inte tränat på flera månader. 

Dålig ursäkt tycker vissa! 
Ja... jo det kan man ju tycka....
Jag tänker inte ställa mig och börja försvara mig för det har jag ingen skyldighet till. 
Ingen annan än jag vet hur trött och slutkörd jag varit, vilka tider jag arbetat, hur mitt liv sett ut mmm. 
Jo min man vet så klart det. 

Dock så är mitt arbete slut, hade bara kontrakt året ut så nu är jag arbetslös. 
Under tiden som jag söker arbete aktivt kan jag även passa på att träna, promenera, sy nya kreationer, satsa på det floristiska mm 

Det är mycket som rör sig i mitt huvud och mycket som händer i mitt liv. 
Jag misstänker bla att jag har fibromyalgi och har fått tid att kolla upp det i februari, eller om det är något annat. 
Om det är det är det ännu viktigare att jag verkligen tar mig tid till träning och promenader. 

Just nu har värk varje dag, vissa dagar är lättare än andra. 
Jag mådde ganska bra när jag jobbade med blommor, inte alls lika mycket värk så kommer söka mig tillbaka till blommorna <3 
Hoppas verkligen jag hittar något.

Men ja... har ju som sagt inte tränat på några månader och det går snabbt utför när man inte håller  igång! 

Känner mig som en korv idag! 
Bilderna ovan är hur jag ser ut idag. 
Här kommer bilder hur jag såg ut våren 2021 

Tack ock lov eftersom jag brukar träna regelbundet så brukar jag få snabba resultat om jag haft uppehåll och sätter igång igen.  
Körde första träningspasset idag och nästa blir fredag. 

Blir även planering för kost och promenader. 
Jag vill ha mindre ont i kroppen, jag vill må bra och när jag väl får jobb igen vill jag vara i god form
 
Jag behöver absolut inte vara super fit, jag vill bara må bra igen och ha mindre ont. 
Så tillbaka till gamla rutiner och inga nyårslöften för min del!

Kommentera här: